.dating dekat rumah pulak ! ehem :-P

Salam.

Hoyeahh! Ini entry sambungan dari entry lepas. Masa dekat Bazar Ramadhan tuh, call Mama. Tanya nak kirim apa. Kejap lagik nak balik. Lepas tuh mama cakap....

Mama : Kenapa balik cepat sangat? Mama belum siap masak lagik.
Kite : Tak pe lah. Memang nak balik cepat pun. Angah dengan Hana nak tolong mama masak.
Mama : Ehhh tak payah.. Biar mama buat sorang. Korang pergi lah jalan jalan lagi.
Kite : Alaaa...dah penat. Lagipun Irfan dengan Che Arm penat. Doang nak rehat dekat rumah. Dah tak larat dah.
Mama : Ok lah kalau macam tuh.

Heee... Lepas beli kuih, murtabak dan air, kiteorang pun balik lah rumah. Sampai sampai rumah, lepak lepak kejap. Che Arm lelapkan mata kejap sebab malam tuh, dia nak drive balik KL. Hana pulak, rest dalam bilik kite. Dia pun kepenatan. Irfan nak tidur, tapi dia segan. Biasa lah, dia kan pemalu. :-P Huhu. So dia main main dengan kucen yang baru amek dari rumah kazen kite aritu. 

Irfan neh memang suka kucen.
Kucen pun suka dia..
(>___<)

Ye, kite tau mereka comel.
Mereka comel tetapi MENGERIKAN.
(T______T)

Kena geget kang, padan muka!

Irfan nak pinjam kaen pelekat, sebab dia tak nak solat guna jeans. Mana lah tau, jeans tuh tak bersih sangat ke kan.. So, kite kasik die pinjam kain pelekat abah. Dan kasik dia kopiah yang kiteorang belikan untuk dia dekat Penang hari tu. Abah belikan kopiah untuk adik adik kite. Pastu belikan untuk menantu dia (suami kakak kite) dan untuk bakal menantu dia sekali.  (^__^)

Kite tatau plak kepala pakwe kite neh kecik.
Kopiah tuh TERbesar sikit.
Ngeeeee....

Lepas Asar, kiteorang dok lepak lepak dekat depan rumah. Borak borak dengan mama yang tengah dok siram pokok bunga. Sambil sambil tuh, layan si Chacha neh maen belon kucen.

Pastu Chacha menunjukkan kehebatan dia pada Irfan.
Elehhhhhhhh!

"Abang Ifan, cepat lahh.. Abang Ifan ni lambat lahh.."

Padahal sakit kot pijak batu neh. Heee. Chacha lari laju laju, siap boleh potong Irfan lagik. Kui kui kui...  Pastu dalam pukul 6 lebih, lepak belakang rumah pulak. Tengok tengok, abah tengah amek buah kelapa muda, nak buat air. Then, abah suruh Irfan tolong belahkan. So, bakal menantu tunjukkan lah skill membelah buah kelapa. Ehem. :-P 

Chacha : Abang Ifan! Salah lah pegang parang tuhh..
Mama : Boleh ke tak fan? Macam tak lulus jer. Hehehehe.
Ifan : (Cuma mampu gelak sebab semua orang tertumpu dekat dia...Eleh, malu lettew!)

"Mama, Irfan dia kidal lah.. Sebab tu dia belah camtu. "
Heeeee....

Tapi kesimpulannya, 
My hubby-to-be lepas ujian membelah kelapa.

Ok, dah boleh kawen!
Kikikikikiki....

Next entry, tunggu esok ok!
(^_____^)