.segmen bersilat di dapur | ikan masak kicap

Salam.

Tengahari tadi, mama tak sempat masak. Kebetulan memang mama puasa. So, takkan lah nak suruh mama masak kann.. Sebelum tuh mama dah pesan dekat I, suruh goreng ikan. So lepas mama pergi kerja, I pun pergi lah dapur. Goreng ikan yang mama suruh.

Tengah tengah goreng ikan, mama call lagik. Mama suruh ikan yang I goreng tu, masak kicap. =.=' OMG! To be honest, I memang kureng sikit pandai masak lauk pauk neh. Memang lah Ikan Masak Kicap tuh simple tapi kalau TAK RETI, memang lah TAK RETI. T_______T 

Tapi masa mama call tuh, mama cakap lah, potong bawang.. bla bla blaaa... Kalau mama tak bagitau cara nak masak pun, I sebenarnya boleh fikir secara logik. Tak pun gugel sudehhh. Hakhak. Tapi agak agak lah woii. Masak kicap pun takkan nak gugel. =___="  Memang senang je pun nak masak Ikan Masak Kicap. Tapi I neh lebih cenderung nak buat kek lah, kueh lah, puding lah. Bab bab lauk pauk neh macam.... Errr..tak pe lah. Mama je lah masak. Kikikiki. :-P

Tapi tadi mama dah suruh, I pun bersilat lah dekat dapur. Siap bersilap. Oh mennnnnn.. Hahaha. Memula malas ah nak cakap I masak apa. Nanti orang cakap, Ek elehhh...masak ikan masak kicap pun kecohhhhh! Kannnn....? Tapi adik I neh memang mangkok ayun tengkorak ayam. Suke nak kantoikan. Mencik tawwwww! Lepas I masak, adik I siap cakap, Angah, tanak amek gambar ke? Nanti boleh masuk dalam belog. Cilakak woii perli hakuuuuuuuuuuuuu! Zzzzzzzzzzzz! =.="

Klik lah kalau nak baca. 
Heeeeeeee.
(Adik I - Muhammad Adib bin Baharom)

Lepas tu, boleh pulak mama I tagged I dekat pesbuk. OMG. T__________T Lepas tuh, tetiba jer 2 mangkuk (adik adik I yang sengal) nak komen. Ada jer komen dia nak menganjing I. Dem ah.

 Klik sendiri.

Klik sendiri jugak.
Keh keh keh.

Tapi antara semua komen, I paling suka komen neh.

Ok bai.
(malu)

*Kena belajar masak lagik neh, kang mak mertua reject!*
Tapi ashane nak masak kalau adik I suka menganjing?
Hilang semangat =.="